بخشی از متن دانلود فایل مقاله ارزیابی کیفیت پایان نامه های کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی به منظور ارتقا کیفیت یادگیری دانشگاهی :
تعداد صفحات :21
زمینه: پایان نامه های دانشگاهی از دو بعد, قابل توجه و بررسی هستند: محتوا و ساختار. پژوهشها باید به روش علمی انجام شده, و نتایج حاصله, با رعایت اصول نگارش علمی گزارش شود. هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفی پایان نامه های کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تربیت معلم در سالهای 89-80 صورت گرفت. روش: پژوهش به روش توصیفی- تحلیلی انجام گرفت. تعداد 57 پایان نامه به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفت. دادهها با استفاده از پرسشنامهای که حاوی 96 سؤال در هفده شاخص و هفت بخش شامل مدخل, کلیات, ادبیات, روش, یافتهها, نتیجهگیری و منابع گردآوری شد. ابزار گردآوری دادهها, مشاهده و به صورت اسنادی انجام گرفت و بر اساس مقیاس پنج درجهای لیکرت درجه بندی شد. تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای آمار توصیفی از قبیل فراوانی, درصد, درصد تراکمی, میانگین و انحراف استاندارد, صورت گرفت. یافتهها: یافتهها نشان داد میانگین کل بخشهای هفتگانه در پایان نامه های مورد بررسی, بر اساس پیوستار پنج درجه ای مطلوبیت در وضعیت نسبتاً مطلوب قرار گرفت. بخشهای مدخل , یافتهها و منابع در وضعیت مطلوب و بخشهای کلیات, ادبیات, روش, و نتیجهگیری در وضعیت نسبتاً مطلوب قرار گرفت. نتیجهگیری: نتایج نشان داد پایان نامهها در وضعیت نسبتاً مطلوب قرار دارند. برگزاری کارگاههای روش تحقیق, ارائه دروسی مبنی بر اصول نگارش علمی و پایان نامه نویسی, ارزیابی مرتب پایان نامهها و تدوین دستورالعملی که بخشهای مختلف پایان نامه را تشریح نماید, میتواند در ارتقا کیفیت پایان نامهها تأثیرگذار باشد.